poniedziałek, 24 czerwca 2013

Piętrowy tort pavlova z truskawkami i poziomkami

Torty bezowe mają u mnie jeden minus, za szybko znikają ze stołu. Jest delikatny, słodki i smakuje obłędnie. Nie będę więcej pisać o zaletach po prostu musicie go zrobić.



Składniki:
  • 6 szt białka zimne
  • 350 g cukru
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka octu
  • 500 ml kremówki zimnej
  • 250 g mascarpone
  • truskawki
  • poziomki
  • listki mięty
Przygotowanie:
 
Zimne białka ubić na sztywno. Dosypywać po łyżce cukier i ciągle miksować. Piana po ubiciu powinna być bardzo sztywna i lśniąca. Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną i ocet. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Z ubitych białek szprycą robiąc ozdobny wzór zrobić dwa koło jeden o średnicy 28 cm i drugi o średnicy 20 cm. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 110 stopni z termoobiegiem na 5 minut później zmniejszyć temperaturę na 90 stopni i suszyć przy lekko uchylonych drzwiczkach piekarnika około 90 minut. Besowe spody ostudzić.

Zimną kremówkę połączyć z mascarpone i zmiksować na sztywno.
Na większym spodzie bezowym rozsmarować połowę kremu ułożyć truskawki, przykryć mniejszym spodem i wyłożyć resztę kremu.
Górę tortu udekorować truskawkami, poziomkami i listkami mięty.
Truskawki i poziomki wcześniej umyć i oczyścić. Wyłożyć na tacę z ręcznikiem papierowym żeby dobrze przeschły.
Tort spożywać bezpośrednio po przygotowaniu. 

Truskawkowy zawrót głowy 2013Owoce z sadu i dzialki

34 komentarze:

  1. Wierzę Ci, że smakuje obłędnie, bo robiłam bardzo podobny w tym roku i tak jak u Ciebie rozszedł się w kilka chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże bajka, najlepszy tort jaki widziałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepięknie - niczym korona z keljnotami:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Arcydzieło! Jest niesamowita!
    Pozdrawiam
    myszkagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Robi wrażenie, coś wspaniałego :) I te poziomki... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pavlova śliczna i elegancka. Na lato idealna! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacja jak dla mnie ;) wygląda przepięknie ;) biorę duży kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za miłe komentarze,cieszę się że tort się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, ja tu po raz pierwszy. Widzę że ktoś jest tortowym specjalista:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie i mam nadzieję że zostaniesz na dłużej.

      Usuń
  11. cudowny ciekawe czy ja umiałabym taki zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Pisałam już na Fb, że piękny ale napiszę jeszcze i tu . Piękny to mało powiedziane. Cudny. Ja jakoś ciągle nie mogę się zebrać, żeby zrobić tort bezowy, chociaż zawsze białek u mnie pod dostatkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę uwierzyć że Ty jeszcze nie robiłaś bezowego tortu.:)

      Usuń
  13. Ale ci świetnie wyszedł :) Imponujący wygląd!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze raz bardzo dziękuję za miłe komentarze i oczywiście zachęcam do upieczenia bo to bardzo łatwy tort a jaki pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapakuj mi jeszcze tego torta, bo mnie powalił na kolana :-)te poziomki pycha

    OdpowiedzUsuń
  16. obłędny aż dech zapiera;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowicie wygląda...: )

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję,cieszę się bardzo że się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  19. czy taka beza wystarczy na 15 porcji ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobisz 15 porcji ale ten tort jest bardzo lekki i delikatny, więc na dokładkę raczej nie będzie.

      Usuń
  20. Mam pytanie;) cukier, ocet i mączkę zieniaczaną dodajesz do JUŻ ubitej piany? Piana z białek się nie zepsuje (nie zrobi wodnista) przez tak długie ubijanie (skoro cukier dodajemy powoli po łyżeczce, a ocet i mączka, która ma dać efekt nie rozwalania się piany dodawana jest na końcu)? Mi nie wyszła aż tak sztywna piana, chyba własnie przez te długie ubijanie, hmmm nie wiem co mogło pójść nie tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisze, ubijam białka potem dodaję po łyżce cukier i ubijam tak długo aż cukier się rozpuści. Na sam koniec dodaję ocet i mąkę ziemniaczaną. Nie mam pojęcia dlaczego ci nie wyszło. ;)

      Usuń
  21. Witam, bardzo mnie zaciekawił ten tort, sama chciałabym taki zrobić. Nigdy nie robiłam bezy dlatego mam pytanie - ile czasu pieczemy bezę w 90*C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisze w opisie 1,5 godziny przy lekko uchylonych drzwiczkach piekarnika. Jeśli beza będzie gruba i po tym czasie nie będzie jeszcze dobrze wysuszona wydłużyć czas .

      Usuń
  22. przepis na bezę super...robiłam pierwszy raz i wyszła idealnie:) przepyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Jest sporo przepisów gdzie ludzie piszą że się nie udała ale takie komentarze, że komuś się udało bardzo cieszą.

      Usuń