poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Miodownik z kremem z kaszy manny i nerkowcami

To ciasto najlepsze jest na drugi, trzeci dzień kiedy placki z dodatkiem miodu zmiękną. Krem na kaszy manny jest pyszny, delikatny i świetnie smakuje w takim połączeniu. Miodownik często piekę na Boże Narodzenie ale jest tak pyszny, że trzeba go upiec również w ciągu roku.



Składniki:


  • Ciasto
  • 500 g mąki pszennej
  • 150 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • sól szczypta
  • 200 g margaryny lub masła
  • 3 łyżki miodu
  • 2 jajka
  • Krem
  • 8 łyżek kaszy manny
  • 750 ml mleka
  • 150 g cukru
  • 200 g margaryny lub masła
  • 100 g cukru pudru
  • kilka kropli aromatu migdałowego
  • Polewa
  • 50 g margaryny
  • 1,5 łyżki mleka
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka kakao
  • orzechy nerkowca prażone i solone Kresto
Przygotowanie:

Ciasto: mąkę wymieszać z cukrem,solą i sodą oczyszczoną. Dodać zimną margarynę pokrojoną w kostkę i posiekać z mąką. Dodać miód, zagnieść ciasto. Podzielić na 4 równe części włożyć do woreczków i schładzać pół godziny w lodówce. Rozwałkować każdą porcję między dwoma papierami do pieczenia na wielkość tortownicy 28 cm. Upiec każdy placek osobno w temperaturze 180 st około 15 min. Ostudzić.
 Krem grysikowy: mleko z cukrem zagotować. Dosypywać stopniowo kaszę mannę cały czas mieszając. Gotować około 3 minuty aż zgęstnieje. Ostudzić. Margarynę utrzeć z cukrem pudrem dodawać porcjami zimną kaszę mannę cały czas ucierając. Na koniec dodać kilka kropli olejku migdałowego. Krem podzielić na trzy części. Posmarować pierwszy placek przykryć drugim i powtórzyć do wyczerpania składników. Górę polać polewą i posypać posiekanymi orzechami nerkowca.
 Polewa: wszystkie składniki włożyć do garnuszka, mieszając doprowadzić do wrzenia, zdjąć i przestudzić.

 Przepis z gazety: Moje Smaki Życia

11 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam tego ciasta ale już wiem, że by mi posmakowało bo ma w sobie moją ukochaną kaszę mannę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach ten smak!pyszny,bardzo takie ciasta lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały miodownik! Zapisuję, może w majówkę wykorzystam :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny :) moja mama też zawsze piecze z takim kremem, mi kojarzy się z Wielkanocą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to ulubione ciasto mojej teściowej :) piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawi mnie ten krem z kaszy mannnej, jak to smakuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię to ciasto:))) Ale rzeczywiście jakoś tak się przyjęło, że gości u nas głównie podczas Świąt Bożego Narodzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda. Bardzo mnie kusi. Wiem, że smakuje, bo kiedyś taki jadłam i bardzo mi smakował właśnie krem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja piekę podobne ciasto/tort z tym, że do kaszy po ugotowaniu dodaję 25 dag zmielonych orzechów włoskich i każdy placek smaruję kwaśnymi powidłami śliwkowymi i dopiero krem z kaszki. Przybieram też orzechami włoskimi .PYCHOTA !!

    OdpowiedzUsuń