piątek, 24 kwietnia 2015

Kruche babeczki z budyniem

Dzisiaj zapraszam na kruche babeczki z budyniem, które Paweł i Magda zaproponowali w kolejnym "Wypiekaniu na śniadanie". Ja tych babeczek nie znałam i nigdy nie jadłam, dlatego chętnie przyłączyłam się do wspólnego pieczenia. Kruche ciasto zrobiłam wg podanego przepisu, natomiast przepis na budyń zmieniłam. Powiem Wam, że te babeczki zostają wpisane na stałe do naszego menu. Są pyszne i szkoda, że ich wcześniej nie znałam.

Babeczki podane na talerzu z kolekcji Raphael z Porcelana Bogucice.


Składniki:
  • 300 g mąki pszennej Młyn Kopytowa
  • 150 g masła zimnego
  • 50 g cukru pudru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 18%
  • 3 żółtka
  • Budyń
  • 1,5 szkl mleka
  • 1 łyżka mąki pszennej 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru waniliowego domowej roboty klik
  • 2 żółtka
Przygotowanie:
Mąkę przesiać do misy z miksera. Dodać pokrojone w kostkę zimne masło, cukier puder, śmietanę i żółtka. Końcówką do ucierania zmiksować składniki do momentu, aż zaczną się sklejać. Przełożyć ciasto na blat lekko podsypany mąką, zagnieść i uformować kulkę. Ciasto rozwałkować na blacie podsypanym mąką na grubość około 4mm i foremką wykroić krążki z ciasta. Wylepić foremki ciastem i odłożyć po jednym krążku na każdą babeczkę na górę. Wylepione foremki odłożyć w chłodne miejsce i w tym czasie ugotować budyń.
Zagotować szklankę mleka z cukrem waniliowym a w reszcie mleka zmiksować żółtka z mąkami. Wlać na gotujące się mleko i zagotować. Gorącym budyniem wypełnić foremki, przykryć odłożonymi krążkami i szczelnie skleić po bokach. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni z termoobiegiem około 20-25 minut, aż babeczki się lekko zrumienią. Po upieczeniu pozostawić na około 20 minut w foremkach. Wyjąć, przełożyć na tacę i studzić odwrócone do góry dnem. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.
Wyszło 15 babeczek.



Wiosenne słodkości!
Razem ze mną babeczki piekli:
Iza - Smaczna Pyza
Paweł - Chleby.info 

Ula - Moja kuchnia
Paulina - Czarna Oliwka
Danuta - Moje wypieki i nie tylko
Kasia - Mia cucina
Wiosenka - Eksplozja smaku




Kasia - Ulubione przepisy

12 komentarzy:

  1. ooo, a to jest właśnie smak mojego dzieciństwa, zawsze w cukierniach wybierałam i żałowałam, że tylko jedną mogę zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne te babeczki, muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale się prezentują :-) ja nie upiekę bo nie mam foremek, jak zakupię to spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, na pewno smakowały wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smak dzieciństwa! Moja mama mi zawsze po szkole je kupowała :) Twoje wyglądają jeszcze lepiej niż takie z cukierni ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie jadłam, chociaż skądś je kojarzę. I w sumie chętnie bym posmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne ... czuję ich smak i zapach :) Zapisuję do wypróbowania :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Alu, dziękuję za wspólne "Wypiekanie na śniadanie". Smak tych babeczek poznałam dopiero teraz. Są wspaniałe. Pięknie się Twoje prezentują na tej porcelanie. :)
    Pozdrawiam. Danusia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne i kuszace) Dziekuje za wspolne pieczenie))

    OdpowiedzUsuń
  10. dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za wspólne wypiekanie...i do zobaczenia następnym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie wyszly:) Dziękuję za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń