piątek, 22 lipca 2016

Młoda kapusta kiszona na surówki

Po raz pierwszy kisiłam młodą białą kapustę ale z pewnością nie ostatni. Ta surówka jest przepyszna. My wyjadaliśmy bezpośrednio ze słoika ale można ją też podać z dodatkiem oliwy. Ja zrobiłam z połowy ale nie warto, bo znikała bardzo szybko i musiałam robić drugi raz.



Składniki:
  • 1,5 kg młodej białej kapusty
  • 250 g marchewki
  • 30 g soli morskiej
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 2 ząbki czosnku
Przygotowanie:
Kapustę poszatkować, marchewkę zetrzeć na dużych oczkach, czosnek drobno pokroić, koperek posiekać. Warzywa przełożyć do miski wsypać sól i wymieszać. Po godzinie ponownie wymieszać, wygnieść i pozostawić na kolejne dwie godziny aż kapusta puści sok i zmięknie. 
Kapustę przełożyć do kamiennego garnka, ugnieść, położyć talerzyk i obciążyć kamieniem. Pozostawić w temperaturze pokojowej na 2-3 dni. Codziennie kapustę przebić trzonkiem żeby wyszły z niej gazy. Ukiszoną kapustę przełożyć do wyparzonych słoików, zalać powstałą zalewą, zakręcić i przechowywać w lodówce.


Przepis z Co mi w duszy gra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz