poniedziałek, 17 października 2016

Rogaliki z orzechowym nadzieniem

W końcu mi się udało po letniej przerwie wziąć udział w "Wypiekanie na śniadanie". Tym razem jest propozycja na rogaliki dyniowe z orzechami jednak ze względu na to, że nie miałam musu z dyni a przepis można modyfikować zrobiłam bez musu dyniowego. Mimo to rogaliki są pyszne szczególnie to orzechowe nadzienie ze szczyptą cynamonu.

Do studzenia rogalików użyłam metalowej kratki, którą można kupić w Cukieteria.


Składniki:
Przygotowanie:
Mleko, masło i cukier podgrzać razem w rondelku. Żółtka utrzeć. Mąkę przesiać wymieszać z suchymi drożdżami i solą. Dodać letnie mleko, utarte żółtka i miksować końcówką do ciast drożdżowych na wolnych obrotach około 10 minut aż ciasto będzie jednolite, gładkie i nie będzie kleić się do rąk. Przykryć misę miksera i pozostawić w ciepłym nieprzewiewnym miejscu do wyrośnięcia na około godzinę, aż ciasto podwoi swoją objętość. 
W tym czasie w blenderze lekko zmiksować orzechy. Miksujemy tak by jeszcze pozostały kawałki orzechów lub siekamy nożem. W garnku roztopić masło, zdjąć z ognia wsypać cukier, szczyptę cynamonu, orzechy i wymieszać.
Wyrośnięte ciasto podzieli na dwie części. Na stolnicy lekko podsypanej mąką rozwałkować koło o grubości około 0,5 centymetra i podzielić na 8 trójkątów. Na szerszych krawędziach  rozłożyć po łyżce nadzienia i zwinąć rogaliki. Ułożyć na blasze, posmarować roztrzepanym jakiem i odłożyć do ponownego wyrośnięcia na około 30 minut.
Piec w 180 stopniach góra-dół około 18-20 minut. 
Po upieczeniu studzić na metalowej kratce. Zimne oprószyć delikatnie cukrem pudrem. 

 
Źródło tutaj

Razem ze mną piekły:
Moje Małe Czarowanie 
Kuchenne zapiski Edyty 
Marta Średniawa FB

9 komentarzy:

  1. Piękne Ci wyszły Alu, fajnie że dołączyłaś do wypiekania :-) Dzięki Alu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez musu dyniowego na pewno też są przepyszne :) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne muszą być takie rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Alinko, ja też zrobiłam rogaliki z nadzieniem orzechowym, bo właśnie o tej porze roku smakują najbardziej. Muszę je opisać :)
    Twoje są tak pięknie wyrośnięte :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, dawno już nie piekłam rogalików:) Idealnie wyszły! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z musem czy bez musu, na pewno smakują wspaniale. Z orzechami to musi być smak coś a`la Rogale Marcińskie...

    OdpowiedzUsuń